Ile kosztuje strona internetowa – cena stworzenia strony internetowej

Koszt strony www – co powinieneś wiedzieć przed zakupem

Nowoczesne strony internetowe dzieli się na dwa podstawowe typy: dynamiczne i statyczne. Witryny statyczne wymagają od administratora wiedzy na temat kodowania oraz umiejętności wprowadzania zmian poprzez edycję plików. Jest to dość skomplikowany, czasochłonny proces związany bezpośrednio z programowaniem (PHP/HTML). 

Strony dynamiczne są znacznie łatwiejsze w obsłudze, opierają się bowiem na gotowych systemach CMS. Umożliwiają samodzielną modyfikację wszystkich obszarów związanych z witryną dzięki panelom zarządzania treścią czy edytorom graficznym. Do najpopularniejszych systemów CMS należą WordPress i Joomla. Obecnie oferują najwięcej możliwości związanych z edycją oraz dostępem do dodatkowych funkcji niż konkurencyjne platformy.

Aby umożliwić prawidłowe oszacowanie kosztów należy ustalić jak strona ma wyglądać, co zawierać i jaką funkcję spełniać. Liczba podstron, zaawansowane moduły, newsletter, blog czy zintegrowany sklep internetowy dodatkowo wpływają na cenę witryny.

Wybierz mnie, jeżeli…

…zależy Ci na kompleksowej budowie strony opartej o najlepsze systemy CMS, profesjonalnej obsłudze oraz indywidualnym podejściu do Twoich potrzeb. Wieloletnie doświadczenie pozwala mi na dostosowanie modułów oraz ogólnego wyglądu witryny do konkretnej branży. Pracuję, biorąc pod uwagę takie aspekty jak UX, kolorystyczna identyfikacja marki czy intuicyjna obsługa witryny przez potencjalnego użytkownika. Oferuję zarówno projektowanie stron internetowych od zera (zgodnie z wizją Klienta), jak i posiłkując się gotowymi rozwiązaniami.

Budowa strony internetowej – cena zmienia się dla różnych projektów

Aby uprościć proces wyceny umożliwiam skorzystanie z jednego z trzech pakietów – wizytówki, standard oraz strony premium. Ponieważ każdy projekt jest inny, nie ma górnych widełek, w których musimy się zamknąć – wszystko zależy od Twoich potrzeb i budżetu, którym dysponujesz.

Strona wizytówka

Wizytówka to strona typu one page, na której cała zawartość jest zawarta na jednej stronie, a użytkownik może poruszać się po niej za pomocą scrollowania lub kliknięcia w menu nawigacyjne, które przewija stronę do odpowiedniego fragmentu. Takie witryny charakteryzują się prostotą i intuicyjnym interfejsem, co pozwala na łatwe i szybkie przyswojenie informacji przez użytkownika. Dzięki temu są one popularne wśród firm, które chcą w prosty sposób przedstawić swoją ofertę, portfolio lub historię marki.

One page są często projektowane w taki sposób, aby działały szybko – zgodnie z zasadami Core Web Vitals. Wymagają jednak precyzyjnego zaplanowania zawartości i przejść między poszczególnymi sekcjami, aby użytkownik miał łatwy dostęp do ważnych informacji oraz mógł szybko poruszać się po stronie. Niezbędne jest także zastosowanie specjalnych technik SEO, ponieważ cała treść zebrana na jednej stronie jest znacznie trudniejsza do pozycjonowania.

Strona standard

Strona internetowa standard to witryna składająca się z maksymalnie 10 podstron – rozwiązanie idealne dla małych firm oraz osób indywidualnych, które chcą zaprezentować swoją działalność w internecie. Takie strony charakteryzują się prostotą, przejrzystością i łatwością w nawigacji, co ułatwia użytkownikom odnalezienie potrzebnych informacji.

Często składają się z kilku sekcji, takich jak: strona główna, oferta, o nas, kontakt oraz ewentualnie kilka dodatkowych podstron, w zależności od potrzeb. Ich największym atutem jest szybkość ładowania, co przekłada się na zadowolenie użytkowników oraz ma korzystny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Strona składająca się z niewielu podstron wymaga również mniejszej ilości treści, co ułatwia zarządzanie i aktualizację strony internetowej.

Strona premium

Odpowiednio zaprojektowana i dopasowana do potrzeb Klienta, może stać się wizytówką firmy oraz zwiększyć jej rozpoznawalność. Duża strona internetowa, szyta na miarę, bez limitu podstron, daje wiele możliwości zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i estetyki.

Główną zaletą dużych stron internetowych jest ich indywidualność. Dzięki temu, że projektowane są na zamówienie, można zintegrować w nich wiele różnych narzędzi, takich jak formularze kontaktowe, kalendarze rezerwacji, galerie zdjęć czy sklepy internetowe. Dzięki temu użytkownik może poznać ofertę firmy i dokonać zakupu bez potrzeby przechodzenia na inne strony. Kolejną zaletą jest łatwe dodawanie oraz aktualizacja treści na stronie, co pozwala na jej ciągły rozwój i dostosowanie do bieżących potrzeb klienta i jego odbiorców.

Projektując stronę internetową typu premium, można skupić się na wizerunku firmy i odpowiednim przedstawieniu oferty. Poprawne dobieranie kolorów, czcionek oraz elementów graficznych pozwoli na stworzenie spójnego wizerunku marki oraz zwiększenie rozpoznawalności firmy.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w praktyce?

Jak widać stworzenie strony nie ma jednolitej ceny, którą można odnieść do wszystkich projektów. Dużo zależy od umiejętności i doświadczenia twórcy, potrzeb klienta, specyfiki konkretnej branży oraz funkcji, którą witryna ma pełnić. Właśnie dlatego możesz zgłosić się do mnie po darmową wycenę, podczas której omówimy wszystkie aspekty współpracy.

Udostępnij
Mariusz Kubiak
Mariusz Kubiak
Artykuły: 54